nyttiga bars

 
 
Det är väldigt mycket i skolan med massa inlämningar och prov, det är därför bloggen blir lite frånvarande. nu ska jag
sätt mig och plugga inför prov på fredag och en annan uppgift till imorgon.
 
Gjorde hemmagjorda bars för först gången idag, dom var förväntans värt goda. kommer gör detta någon mer gång
fast på ett annat sätt tror jag, med andra grejer i t.ex. hittade receptet på google.
 
 
Här är receptet om någon vill testa:
1 dl kokosflingor
1 1/2 dl pumpakärnor
2 1/2 dl god müsli (gärna utan/eller med lite socker)
2 dl russin
2 äggvitor

1. Sätt ugnen på 175 grader. 
2. Mixa alla ingredienser till en fin kladdig massa. 
3. Forma till en fyrkant på en bakplåtspappersklädd plåt (ca 1 cm tjock).
4. Sätt in i ugnen ca 15 min och skär kakan i bitar när den svalnat något. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0